De Guils-Fontanera al Refugi de La Feixa

Dissabte, 8 d’agost de 2020

Aquesta passejada consisteix en una volta circular d’una hora d’anada i uns tres quarts d’hora de tornada (8,06 km i 265 metres de desnivell). Sortim de l’aparcament de l’estació d’esquí de fons de Guils-Fontanera, anem al Refugi de La Feixa i tornem.

L’estació de Guils-Fontanera es troba situada a uns 7 km del poble de Guils de Cerdanya (a uns 5 km de Puigcerdà). S’hi accedeix per una carretera asfaltada. Hi ha un gran aparcament on és fàcil deixar el cotxe.

Al Pla de Fontanera hi trobem una bona extensió de prat alpí cobert de bosc, amb algun rec que el travessa. A l’estiu hi conviuen els visitants amb el  bestiar boví que hi pastura.

Fem la volta en el sentit invers al de les agulles del rellotge: pugem seguint molta estona la polsegosa pista que comunica Guils-Fontanera amb Meranges, tot i que fem alguna drecera. Després d’una hora de caminar per pujada continuada, arribem a la Font i al Refugi de La Feixa. Es tracta d’una petita construcció, a l’estil de refugi de muntanya, tot i que té poca cabuda. Com que s’hi arriba en cotxe, és molt concorregut.

Per fer la tornada, des del refugi, travessem la pista i anem al mig del pla herbós on trobem un camí ben visible que coincideix, amb el traçat del GR11 i algun sender de petit recorregut (PRC). Anem baixant, sempre amb vistes al Pirineu Oriental, des del Puigmal fins al Canigó, i aprofitant els miradors sobre la Cerdanya que ens ofereix el terreny, entre ells Les Roques Feres, un caire ventat que fa de balcó, des d’on albirem el Puigllançada, la Tossa d’Alp, el Moixeró,  la Serra del Cadí...

Es tracta d’una passejada per un terreny airejat i amb molt bona vista. La part menys agradable és el tram de pista que segueix bona part de la pujada.

Al començament, seguim aquest rierol
per evitar la pista.

Camereni, epilobi de fulla estreta o
Llorer de sant Antoni (Epilobium angustifolium).

Font de La Feixa.

Refugi de La Feixa, amb mesures preventives CoViD19.

Escamot d'eugues i cavalls al Pla de La Feixa

El Refugi de La Feixa amb el Puigpedrós i la Serra de Campcardós al fons.

Pirineu Oriental: des del Canigó fins al Puigmal.

Des de Les Roques Feres, vista de la Cerdanya, amb el Puigllançada,
la Tossa d'Alp i el Moixeró al fons.