Aransa – Les Pollineres – Refugi dels Estanys de la Pera. Hivernal amb raquetes

4 de febrer de 2017
Després de les nevades de finals de gener, teníem moltes ganes de neu. Aquest cap de setmana, però la previsió meteorològica no era gaire bona (inestabilitat i vent), de manera que hem pensat que seria molt millor un itinerari a recer del bosc que no pas un cim. Hem triat anar als Estanys de la Pera i ho hem ben ensopegat.
Amb uns gruixos acumulats entre 50 i 90 cm i amb 15 cm neu caiguda la nit anterior, el paisatge era fenomenal. Núvols i boires s’han anat alternant de manera que hem tingut poca vista, però hem fet una bona passejada per un escenari hivernal, seguint sempre traces i la senyalització, des d’Aransa, l’estació d’esquí nòrdic d’Arànser.

Imatge que resumeix la sortida d'avui.

Aproximació: A Martinet (N-260) agafem la carretera que va a Lles de Cerdanya (LV-4036); abans d’arribar-hi, (km 7,5), a l’esquerra trobem la carretera d’Arànser, l’agafem, passem pel poble i continuem fins a les pistes d’esquí de fons d’Aransa, on deixem el cotxe.
Itinerari: Sortim de la mateixa estació d’esquí de fons d’Aransa (forfait 3,5 €) i seguim el recorregut que va al Pla de Ponilleres i als Estanys de la Pera (senyalització de color groc).
Avui, a diferència de l’altra sortida que hi vam fer a finals de desembre,  el recorregut ha estat molt homogeni i no ens hem adonat de quan seguíem una pista o anàvem per camí i durant tot el recorregut hem seguit la traça oberta, perquè pels gruixos acumulats es feia molt feixuc obrir traça.
Abans d’arribar a les Pollineres, el torrent es deixava veure de tant en tant. A les Pollineres, les taules i les barbacoes pràcticament no es veien i hem esmorzat a recer de la caseta que hi ha. De les Pollineres amunt, es veia encara més neu ; el salt d’aigua del Planell Gran era totalment glaçat i amb molta neu acumulada. Hem acabat de pujar a l’Estany Petit i, malgrat que se’ns ha anat acostant la boira, ens hem animat a acabar de pujar fins al Refugi dels Estanys de la Pera (obert els caps de setmana d’hivern).
Fem la tornada amb un cel molt més tapat i arribem al final sota una lleugera però seguida nevada.
Hem fet una volta de 13 km i 515 m de desnivell.
Temps aproximat de marxa: 4 hores, 15 minuts.
Detall: 1 h 30 minuts fins a Les Pollineres; 55 minuts de les Pollineres a l’Estany Petit de la Pera; 15 minuts de l’estany al refugi dels Estanys de la Pera, i 1 h 35 minuts de tornada fins a l’estació d’Aransa.
Raquetaires: Joan, Adriana, Joana, Margarita i Txell

Impregnant-nos d'hivern!

Boires i núvols ens amaguen la vista
de la Tossa d'Alp i el Moixeró

Giragonces del riu del Molí al Pla de les Pollineres

Un bon gruix de neu!

El Salt del Molí Gros ben glaçat

A l'estany Petit, amb vistes al Perafita

Refugi dels Estanys de la Pera

Una mica de torb abans d'arribar al refugi

Baixada cap a Pollineres, amb els vessants
de Serra Airosa

El riu del Molí

1. Vàrem fer una excursió molt semblant, fent nit al refugi Prat Miró, passant pel refugi de les Pollineres, que era molt més petit, i el dels Estanys de la Pera, que estava igual que ara, amb ascensió al Perafita... fa mitja vida. Pel pont (aleshores era festa) de Sant Josep del març de 1973