Capvespre al Taga (2.040 m)

Divendres, 1 de juliol de 2016
Després d’una setmana laboralment molt activa i amb unes temperatures elevades que conviden a sortir a prendre la fresca, decidim fer aquesta passejada vespertina. A quarts de set de la tarda, sortim d’Olot. Sembla que el Pirineu es veu tapat. A la sortida dels túnels de Capsacosta es confirma el que sospitàvem: no és un bon dia per anar al Costabona. Una ullada al cel i aviat tenim clar que hem d’anar més a ponent: el Taga pot ser un bon lloc.

Tot i que els núvols ens han privat d’una posta de sol de manual, la llum de tarda ens ha regalat un paisatge i uns colors ben diferents dels que tenim a les sortides matinals.
Aproximació: Anem a Sant Joan les Abadesses, on deixem la N-260 i, per la GIV-5211 ens dirigim cap a Ogassa. Continuem cap a Sant Martí d’Ogassa i seguim per la pista cap al Refugi Forestal de Sant Jordi i Coll de Jou on deixem el cotxe.
Itinerari: Situats a Coll de Jou, entre el Taga (N) i Sant Amand (S),  comencem a caminar muntanya amunt, pels vessants herbosos del Taga. A mida que ens enfilem veiem el Puig de Coma d’Olla i el Puig Estela mig coberts de boira. Quan sortim al caire es confirma que al sector més oriental del Pirineu, al sector d’Ull de Ter i el Canigó estan coberts de bromes i el soroll dels trons ens confirma que hi ha una bona tempesta. Després de sopar tot observant el crepuscle, tornem al cotxe pel mateix camí per on hem pujat.
Caminaires: Joan, Adriana, Alba i Moi.
Sortida de 3,77 km i 401 m de desnivell.
Coll de Jou - Taga: ........................................................................................................................  55 minuts
Taga – Coll de Jou: ........................................................................................................................ 25 minuts
Total temps de marxa efectiva: ...........................................................................................  1 h 20 minuts

Tot seguit algunes fotografies de la sortida

Serra Cavallera i Sant Joan les Abadesses

A la carena trobem les nuvolades que tapen el Pirineu

La creu del Taga

Sant Amand o Sant Amanç des del Taga

Siluetes de carenes i serralades amb el Pedraforca al fons

1. Una bonica excursió i un bon reportatge fotogràfic. M'agrada com t'han quedat els contrallums, i el Pedraforca gairebé invisible.