Castellfollit de la Roca – Sant Eudald de Jou – Coll de Pruan - Castellfollit

XXV La Marxosa
Diumenge 8 de maig de 2016
Ruta circular amb sortida i arribada a Castellfollit de la Roca, passant per Sant Eudald de Jou, Coll de Pruan, Can Bundanci, Can Quei i Can Giny.
Matí que ha començat tapat i ha acabat amb una pluja menuda que ens ha acompanyat bona part del recorregut.
Aproximació: La sortida i l’arribada se situen al poble de Castellfollit de la Roca.
Itinerari: Sortim de la zona esportiva de Castellfollit i anem baixant pel poble fins a prop de l’església-museu, situada a l’extrem de la cinglera, on agafem el camí de la Rossolada, que baixa fins a travessar el Toronell i tot seguit el Fluvià per la passarel·la de fusta, des d’on, pel barri de les Fàbriques anem a travessar la carretera N-260z. Travessem el Barri del Cos i agafem un camí que puja per la muntanya del Cos, passa per Can Cassanya i surt a la pista del Cos que seguim una estona, tornem a agafar un camí per on voregem la muntanya del Cos fins al seu vessant a mig aire fins que després de Can Mosqueroles (r), baixem a travessar la carretera que va a Can Banal i, travessant el Torrent de Vallmajor, ens enfilem fins a Sant Eudald de Jou on l’organització ens té preparat un bon esmorzar amb copeta de cava inclosa per commemorar la 25a edició d’aquesta caminada popular.
Des de Sant Eudald, passem a tocar de la casa del Trull i voregem els vessants del Puig Espigoler  fins al fons de la clotarada on travessem el Torrent de Sant Eudald i ens incorporem al camí que puja de can Bundanci a Palomeres;  el seguim fins a Coll de Pruan, punt més allunyat de la caminada d’avui, on fem un canvi de sentit i resseguint el Puig Cubell pel vessant de llevant, comencem a baixar pels boscos de Can Bundanci per un camí que arriba a tocar la Pedrera de Can Bundanci on ens incorporem a la pista que ens porta fins a un pronunciat revolt de la carretera d’Oix (GIV-5221), que seguim avall fins que, havent passat la casa de Can Bundanci, agafem la carretera que va a la Vall del Bac per la Vall de Carrera, fins a l’alçada de Can Pei per baixar cap al Torrent de Carrera, travessar-lo per unes passeres, passar per Can Grill i tornar-lo a travessar cap a la seva riba esquerra, per una palanca de Ferro. Pugem per can Giny fins a la carretera d’Oix i la seguim fins a incorporar-nos a la carretera d’Olot. Travessem el pont sobre el Fluvià i, per unes escales, pugem a Castellfollit i, travessant el poble, acabem d’arribar a la zona esportiva, final de la caminada d’avui.
Hem fet un recorregut de 17,4 km amb 588 m de desnivell.
Nota: per elaborar aquesta ressenya he tret informació del fulletó que han preparat els organitzadors de la XXV marxa popular La Marxosa, de Castellfollit de la Roca.
Castellfollit de la Roca – Sant Eudald de Jou: ................................................  1 hora 45 minuts
Sant Eudald de Jou – Pedrera de Can Bundanci: ...........................................  1 hora 25 minuts
Pedrera de Can Bundanci – Castellfollit de la Roca: .................................................  55 minuts
Total temps de marxa efectiva: ................................................................ 4 hores 05 minuts

Castellfollit des de la passarel·la

Sant Eudald de Jou

Interior de l'església de Sant Eudald

Melissot o tarongina de bosc
Melittis melissophyllum)

Torrent de Sant Eudald

Forn de calç

Escena significativa d'avui, estil del "Combregar a muntanya"

Jonça (Aphyllanthes monspeliensis)

Can Quei

La cinglera de Castellfollit des del pont sobre el Fluvià

Itinerari detallat: Castellfollit de la Roca (7.10) – Can Cassanya (7.50) – Can Collell (8.32) – Sant Eudald de Jou (8.55 / 9.35) – El Trull (9.45) – Bassa de la Sireneta (10.10) – Coll de Pruan (10.25) – Forn de Calç (10.37) – Pedrera de Can Bundanci (11.00 / 11.05) – Can Bundanci (11.20) – Can Quei (11.30) – Riera de Carrera (11.32) – Can Giny de Baix (11.42) – Castellfollit de la Roca (12.00)