Coll de Ciuret – Salt del Sallent – Pla Traver – Coll de Ciuret

Dia 28 de març (dilluns de Pasqua)
Matinal de forma circular amb sortida i arribada al Coll de Ciuret, passant per la casa del Sallent, el Salt del Sallent, Pla Traver i la casa de Platraver.
Aproximació: El punt de sortida és el Coll de Ciuret. Per arribar-hi ens hem de situar a la carretera GIP-5227 que comunica Sant Privat d’en Bas amb Vidrà. Abans d’arribar a Ciuret (si anem en direcció a Vidrà), trobem a mà esquerra una pista amb les indicacions Puigsacalm, Pla Traver i Sallent. Agafem aquesta pista que ens porta a Coll de Ciuret on deixem a l’esquerra la que va a la Freixeneda i seguim per la pista de la dreta, travessant el Ras de la Collada, fins que trobem una bifurcació on deixem el vehicle.
Itinerari: Tenim al davant dues pistes: la de la dreta, va a la casa de Platraver; la de l’esquerra, al Sallent i a Santa Magdalena del Mont. Comencem a caminar seguint la de l’esquerra tot baixant pels rasos de les Falgueres i dels Ginebres; travessem la Riera del Sallent i, per la Solana de Pla Traver, arribem a una bifurcació on hi ha una cadena al camí de la casa del Sallent. Passant la cadena arribem a la casa, deixant la pista que trobarem més endavant als Prats del Salt del Sallent. La casa del Sallent es veu tancada i deshabitada, però ben restaurada.
A sota la casa, al costat d’un avellaner on hi ha una tanca elèctrica, comença un camí poc definit que baixa pels prats, passa per una font, travessa un petit tros embardissat i arriba als Prats del Salt del Sallent, situats damunt mateix del cingle. Anem cap a la dreta fins arribar a la riera.
Als nostres peus hi tenim un buit de més d’uns cent metres, és el Salt del Sallent, visible des de la Vall d’en Bas i des d’Olot, sobretot quan la riera va abundant. Situats damunt del salt, gaudim d’una bona panoràmica sobre Sant Privat, el Mallol i les Preses, recorregut del Gurn.
Travessem la riera i seguim el camí que ressegueix el cingle; travessem el Torrent de les Cavorques i arribem a un caire que és un bon mirador del Salt del Sallent.
Reculem fins al salt, travessem la riera i la resseguim aigües amunt fins al capdamunt dels prats (prop del pal d’Itinerannia G55). Hem deixat a l’esquerra la pista que va a Santa Magdalena. Al final dels prats, a l’esquerra de la riera, una fita ens indica el camí de Platraver, que comença enmig de boixos i s’endinsa a la fageda per anar pujant tot fent ziga-zagues pel Grau de Platraver. Més endavant el camí surt de la fageda, s’eixampla i arriba a una portellera que hem de travessar. Passem a tocar d'una casa de fusta i pujant pels prats arribem al Pla Traver on hi ha la casa de Platraver on actualment fan turisme rural.
Damunt la casa, a tocar la pista que hi arriba, trobem els senyals del camí que va al Puigsacalm i el pal d’Itinerannia G59. Nosaltres seguim per la pista i en uns 10 minuts arribem al punt d’on hem sortit.
Volta de 7,28 km i 306 m de desnivell.
Nota: tot i tenir dubtes de si escriure Siuret o Ciuret, he optat per Ciuret, tal com consta al Nomenclàtor oficial de toponímia de Catalunya.
Coll de Ciuret – mirador del Salt del Sallent: ........................................................  45 minuts
Mirador del Salt del Sallent – Pla Traver: ..............................................................  45 minuts
Pla Traver – Coll de Ciuret: ..................................................................................... 12 minuts
Total temps de marxa efectiva: ............................................................... 1 hora 42 minuts
Per descarregar el track podeu clicar aquí
El Sallent

Deu sota la casa del Sallent

Vista de la vall del Gurn des del Salt del Sallent

El Salt del Sallent des del mirador

Caiguda vertical

Portellera arribant a Pla traver

Platraver
Coll de Ciuret (9.30) – cadena pista El Sallent (10.00) – El Sallent (10.03) – Deu (10.07) – Salt del Sallent (10.12) – Torrent de les Cavorques (10.14) – mirador del Salt del Sallent (10.15 /10.25) – Inici camí a Pla Traver (10.35) – Portellera (11.00) – Pla Traver (11.10 / 11.30) – Coll de Ciuret (11.42)