Vidrà (985 m) – Bellmunt (1.247 m) – Salt del Molí - Vidrà

Matinal del dia 11 d’octubre de 2015
Repetim l’excursió que vam fer el novembre de 2014, que consisteix en una volta circular amb sortida i arribada a Vidrà, anant al santuari de Bellmunt i al Salt del Molí.
Com que es tracta pràcticament d’una repetició, ens estalviaré l’apartat de l’aproximació i em limitaré a fer la descripció de l’itinerari, adjuntar fotografies, track* i temps de marxa efectiva.
Sortida amb acompanyament de dues joves promeses: la Sílvia i en Lluís.

Itinerari: Des del poble de Vidrà, per la carretera que va a Sant Quirze, anem fins a la masia El Coll. Agafem la pista a l’esquerra i, seguint les marques del GR-3, passem pel Coll del Padró, la Creu de Fus i arribem a una cruïlla on el GR-3 segueix cap a la dreta (a Santa Maria de Besora) i nosaltres baixem cap a l’esquerra per arribar al Coll d’Hi era de massa, des d’on per la Baga de les Fages, pugem al Santuari de Bellmunt.
La vista des de Bellmunt és agraïda: la Serra de Milany, la Vall del Ges, la Serra de Curull, Puigsacalm, Serra de Llancers, Cabrera i Aiats, Tavertet, la Plana de Vic, el Montseny, Pedraforca, cims del Pirineu Oriental...
Desfem camí fins al Coll d’Hi era de massa on, seguint les indicacions de la Tosca dels Degollats, Sant Pere de Torelló i Vidrà, prenem un camí ample que surt cap a la dreta, però a molts pocs metres i abans del primer faig gros, veiem a la nostra esquerra el senyal blanc i groc del PRC-47, que indica un camí estret que entra a la fageda. Hem de seguir aquest camí que baixa per la baga de Canemars. Ens guiem per alguna marca i ens ajudem de la intuïció, fins que ens incorporem al Camí Ral de Vidrà a Sant Pere de Torelló. Som a tocar la Tosca dels Degollats, que ens queda pocs metres cap a la dreta. Ens hi arribem per veure aquesta curiosa formació calcària. Tornem al punt on érem i seguim el camí en direcció a Vidrà.
*Cal tenir en compte que, després de la Tosca dels Degollats, convé seguir la senyalització del PRC-47. Nosaltres l’hem deixada i hem anat a parar al quintà d’una casa en ruïnes que queda sota mateix del camí en un caire. Per tornar al camí ens hem enfilat marges amunt i hem sortit altra vegada al camí ral just a l’alçada del Pas dels Degollats, tram protegit amb una barana. Aquesta volta ens ha fet allargar uns 10-15 minuts.
Pocs minuts després d’incorporar-nos al Camí Ral, anem a parar a la pista que va a Vidrà. La seguim fins que després d’una portellera, en un pronunciat revolt cap a l’esquerra, trobem les indicacions per anar al Salt del Molí. Hem de deixar la pista i seguir el caminet que baixa al fons de la vall on trobem el riu Ges i el Salt del Molí.
Seguim el camí que s’enfila per l’altre costat del riu, passa per les ruïnes del Molí i ens porta al  Pont de la Salgueda o Pont del Molí per on travessem el riu altra vegada. Seguim el camí que ens torna a Vidrà.
Vidrà – Coll d’Hi era de Massa:............................................................................... 45 minuts
Coll d’Hi era de massa - Bellmunt:.......................................................................... 15 minuts
Bellmunt – Coll d’Hi era de massa: .........................................................................  15 minuts
Coll d’Hi era de massa – Camí Ral / Tosca dels Degollats (PRC-47):........................... 30 minuts
Camí ral – Salt del Molí: .........................................................................................  35 minuts
Salt del Molí – Vidrà:.............................................................................................. 35 minuts
Total temps de marxa efectiva: ........................................................................  2h 55 minuts

Caminant cap a Bellmunt, prop de la Creu de Fus

Pujant per la Baga de les Fages

Bellmunt amb la Serra de Curull al darrere

Salt del Molí

Posant al Salt del Molí

Per descarregar el track, cliqueu aquí

Vidrà (9.05) – El Coll de Vidrà (9.12) – Coll del Padró (9.30) – Cruïlla GR cap a Santa Maria de Besora (9.45) - Coll d’Hi era de massa (9.50) – Santuari de Bellmunt (10.05 / 10.55) – Coll d’Hi era de massa (11:10) – Camí Ral de Vidrà a Sant Pere de Torelló, Tosca dels Degollats (11.45) – Casa en ruïnes (11.55) – Pista (12.05) – Senyalització PRC47 cap al Salt del Molí (12.15) – Salt del Molí (12.20 / 12.30) – Pont del Molí (12.35) – Vidrà (13:05)