Pic de Cambra d'Ase

Nota: A la cartografia que hem vist, es pot trobar aquest topònim escrit de formes diverses: Cambresdase, Cambresdases, Cambredase, Cambradase, Cambre d’Aze, Cambra d’Ase... Nosaltres ens hi referirem amb el topònim Cambra d’Ase.
La curiositat del Cambra d’Ase rau en el circ que forma la seva cara nord, amb unes canals, tarteres i crestes ben abruptes que fan que destaqui de les muntanyes del seu voltant i que sigui vistós des de la plana de la Cerdanya.

Circ de Cambra d'Ase
Aquesta excursió consta de dues parts: l’aproximació i l’excursió pròpiament dita.  Hem de dir que l’aproximació es fa seguint les pistes d’esquí de l’Espai Cambra d’Ase (Sant Pere dels Forcats i Eina) fins a l’acabament de les pistes. Considerem important explicar-ho, ja que el tram de pujada (i el de baixada també) per les pistes és força dret i monòton; sort n’hi ha que, si ens girem d’esquena a la pujada, se’ns obre una bona vista sobre la Cerdanya: Matamala, els Angles, sector de les Bulloses, Peric, Carlit... i conforme anem guanyant alçada anem guanyant vista cap al Puigpedrós, sector d’Andorra, el Cadí, el Pedraforca...

Vista de la Cerdanya: Matamala, els Angles...

Vista de la Vall d'Eina i el Puigmal

Nosaltres hem fet l’aproximació des de l’aparcament de les pistes de Sant Pere dels Forcats, tot i que segurament és recomanable anar per Eina, ja que hem vist que des d’allà es pot pujar en cotxe fins més amunt i això estalvia una mica de temps i desnivell d’aquesta monòtona aproximació. Per arribar a Sant Pere dels Forcats, des de Bourg Madame, cal passar per Saillagosa, seguir direcció a Montlluís i, després del  Coll de la Perxa, trencar a la dreta cap a Sant Pere dels Forcats.
Pel que fa a l’excursió pròpiament dita una vegada arribem al capdamunt de les pistes, després d’una caseta amb antenes, trobem una fita mot gran i a partir d’aquest moment, hi ha un camí marcat que, seguint per la part superior de la vall d’Eina, ens portarà sense dificultats, cap al cim del Ras i als Pics Oest i Central de Cambra d’Ase. Aquesta segona part és molt més interessant tant pel que fa al camí com pel que fa a la vista, ja que a més del que vèiem fins arribar aquí, se’ns va obrint panoràmica sobre el pirineu gironí: Puigmal, Pic d‘Eina, Torre d’Eina, Noufonts, Noucreus, Tirapits, Pic de l’Infern, Comamitjana, Bastiments... i Canigó. A més, se’ns obre la vista sobre l’espectacular circ de Cambra d’Ase.

Tram final del camí a Cambra d'Ase

Vista del circ i de la Cerdanya des del cim

Seguidament trobareu l'itinerari i el temps de marxa efectiva