Passejada al Montseny: Turó de Morou des de Santa Fe

Tot buscant la fresca, en uns dies força calorosos d'aquest estiu que no és tan càlid com el de l'any passat, vam decidir anar al Montseny.

La passejada triada consisteix en una volta circular des de Santa Fe, al costat oposat a les Agudes i el Turó de l'Home. Una volta fàcil, totalment ombrívola i amb poc desnivell, pujant al Turó de Morou (1.312 m).

Aproximació: el nostre punt de sortida és a l'aparcament de l'Avet Blau, bar-restaurant situat al costat de can Casades, punt d'informació del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, que es troben situats al km 21 de la carretera BV-5114 (de Sant Celoni al Coll de Sant Marçal).

Les Agudes i el Turó de l'Home des del
Turó de Morou

Itinerari: la senyalització que seguim és la de color taronja del Parc Natural, que indica "Empedrat de Morou". El camí, ben traçat, transcorre tota l'estona per boscos frondosos que, ara a l'estiu, ofereixen una protecció total del sol. Fageda, castanyeda i un petit alzinar són els boscos que travessem.

Sortint de l'aparcament de l'Avet Blau, al costat de Can Casades, anem cap a Can Lleonard i després a la Casa Partida. El camí s'endinsa al bosc i passem per la Castanyeda. Comencem a pujar, ara ja per fageda i arribem al Pla dels Molladius, des d'on seguim guanyant alçada entre faigs, fins que arribem a una bifurcació. Cap a la dreta, aniríem a Santa Fe; ho farem, però abans anem cap a l'esquerra per pujar al Turó de Morou. Són uns 500 m de pujada continuada i una mica més pronunciada, on anem veient alguns blocs de pedra granítica i arribem al cim del Turó de Morou on hi ha un bloc rocós més gran que acaba de fer el cim que, cobert de vegetació, no té bona vista. Anem fins al caire de ponent d'aquest turó on una clariana ens permet veure les Agudes i el Turó de l'Home.

Desfem camí fins a l'encreuament on, ara, anem cap a l'esquerra. De seguida arribem a l'Empedrat de Morou: una esplanada granítica sense bosc que ens ofereix millor vista. Tot seguit ens endinsem en un alzinar espès que travessem en poca estona per tornar a endinsar-nos a la fageda. Anem baixant per un camí ample i arribem a una pista. Ens acostem a Can Figueroles on sembla que hi ha una explotació agrària (ho celebrem, van escasses!).

Poc més enllà, la remor de l'aigua al saltar ens fa adonar que som a tocar el desguàs del pantà de Santa Fe. El nivell és tan baix que bona part de la presa queda al descobert. Caminem per la fageda de la riba esquerra del pantà, passem per la Fabriqueta, més enllà, sota nostre hi veiem les gorgues de la riera de Santa Fe i, després d'uns molledars, l'Estanyol, arribem a Can Casades, deixant a l'esquerra, l'ermita de Santa Fe (pas barrat al públic).

Antiga finca d'estiueig de començaments del S. XX, Can Casades (1.100 m) és actualment centre d'informació i atenció als visitants del Parc. La casa és d'estil modernista i conserva al seu jardí tres de les quatre sequoies (Sequoiadendron giganteum) que havien estat plantades als anys vint del segle passat per enjardinar l'entorn.

Som al final del recorregut, només ens resta arribar a l'Avet Blau on hem deixat el cotxe. Hem fet una bonica volta. Buscàvem la fresca i l'hem trobada!

Hem caminat 7,32 km amb 255 m de desnivell.

Podeu trobar el track en aquest enllaç

La Casa Partida

Castanyer

Una fageda ben frondosa

Pla dels Molladius

Turó de Morou

Turó de l'Home i les Agudes