Matí de Sant Joan a la Vall d'Eina

24 de juny de 2023

Aquesta sortida és una breu incursió a la Vall d’Eina, coneguda com “la Vall de les Flors”. El punt de sortida es troba a la urbanització Eyne2600. L’accés a Eina2600 és a la carretera D-33 que va al poblet d’Eina, havent passat el km 2 i abans d’arribar al poble. A la mateixa carretera hi ha un trencant a l’esquerra que indica Avinguda Catalunya, el carrer principal que es va enfilant per la urbanització.

Deixem el cotxe a l’encreuament de l’Avinguda Catalunya amb el Chemin de la Coulée, a 1.750 m d’altitud.

Itinerari:

El Chemin de la Coulée és d’accés amb vehicle reservat als veïns. Nosaltres l’enfilem a peu per arribar al final de la urbanització. El track que seguim fa una petita volta que ens podríem ben estalviar. Per tant, si és que voleu seguir aquest itinerari, podeu fer l’anada i la tornada pel camí més planer (al primer encreuament seguir cap a la dreta i no pas cap a l’esquerra).

Al final del Chemin de la Coulée, el carrer es converteix en una pista de terra. Hem deixat enrere les cases de la urbanització i ens acostem al Bosc Comunal d’Eina. Quan portem uns 300 m de camí, al primer encreuament podem seguir el camí de la dreta, que ens porta a travessar unes pastures -avui molt florides-, abans d’endinsar-nos al bosc. Una tanca barra el pas del bestiar i ben aviat trobem el canal que porta aigua a la urbanització.

El camí planeja per la vora del canal, travessant un espès i alhora cuidat bosc de pi negre. Amb la calor que fa aquests dies és molt agradable caminar a l’ombra. Quan portem 1,5 km un cartell ens indica que entrem a la Reserva Natural de la Vall d’Eina.

Si el marcòlic groc ens dona la benvinguda visual a la Vall d’Eina, el silenci, només trencat per la remor de l’aigua, ens dona l’entrada sonora. Entrem a una vall on les flors i els sons de la natura van de bracet.

Continuem per la vora del canal fins que un filat ens barra el pas. En aquest punt, fem un gir a la nostra dreta per baixar al fons de la vall i, per un pontarró de fusta, travessem el torrent i arribem a l’ample camí que puja del poble d’Eina.

Incorporats al camí, podem allargar la caminada tant com vulguem. Si tinguéssim delit i algunes provisions, podríem arribar al Coll d’Eina (2.681 m), partió d’aigües del Segre i el Ter. Aquest no és el nostre pla.

Anem pujant per aquest camí principal, que va guanyant alçada lentament, seguint el curs del riu, mentre ens fixem en la flora de l’entorn. Sembla que les vaques han passat fa poc (potser les han pujat a muntanya?) i les vores són força menjades, de manera que no és el dia que ensopeguem més flora a tocar del camí.

Com que la intenció és fer una passejada, quan en tenim prou per no forçar més del compte la màquina (i el genoll!), girem i tornem cap al cotxe desfent el mateix camí.

Hem caminat 8,06 km, amb un desnivell de 229 metres. Hi hem estat 1 h 20 min a l’anada i el mateix a la tornada; total 2 h 40 min.

Per descarregar el track podeu clicar aquí.

Camí vora el canal

(Gentiana lutea)

Pensament de camp
(Viola arvensis)

Altres ressenyes de sortides a aquesta vall:

Una passejada per la Vall d’Eina (2019)