Passejant per la Moixina

Passejant per la Moixina, tot prenent la medicina més agradable de totes les que tinc prescrites i, que a més d'agradable és de molt bon prendre, perquè consisteix a caminar una horeta cada dia, m'ha vingut al cap que pel confinament em vaig acostumar passejar per la Moixina, un espai natural proper, planer, preciós i que ofereix moltes possibilitats per fer-hi un tomb, ja que hi ha un entramat de camins que faciliten anar-hi sovint i no fer mai el mateix recorregut.

En aquelles passejades solitàries, vaig adonar-me que, a més de fer exercici, banys de bosc i observacions de vegetació o de fauna, un dia fotografiava una casa, un altre una font o un altre una ermita. I vaig pensar que podria donar una utilitat a aquelles fotografies publicant un post en aquest blog que em podria servir tenir localitzats els noms i ben identificats aquells tocoms. Així que em vaig proveir d'uns plànols on sortissin les cases d'aquest llogarret on assenyalar les que anava fotografiant. 

Allò va quedar a mig fer i les fotografies -tal com passa des que fem fotografies en format digital- van quedar arxivades en alguna carpeta, d'un ordinador o del núvol, ocupant més o menys espai.

La passejada d'avui m'ha envalentonat a tirar endavant aquest petit projecte. Així doncs, publico aquesta entrada que podré anar actualitzant sempre que ho cregui convenient. Vull esmentar que la majoria de les fotografies són tirades amb el mòbil (entre 2020 i 2023), sense tenir en compte si el dia, l'hora i la llum eren els més adequats al moment de capturar la imatge, però diria que ja fan el fet.

Parlar de la Moixina és pensar en el llibre "La Moixina, una geografia emocional", d'en Miquel Macias, en què l'autor, a través d'una passejada setmanal, ens descobreix diversos aspectes de la Moixina. En Miquel, a més d'escriure els noms de cada racó i parlar-nos de la flora que hi creix i la fauna que hi viu, ens ajuda a entendre què ha estat i què és la Moixina al llarg del temps. Què ha significat i significa per als olotins a nivell industrial i a nivell humà. La importància que ha tingut i la que té des del punt de vista naturalista, segons opinió d'estudiosos naturalistes i botànics, locals i forans. El valor paisatgístic que han recollit i interpretat diferents artistes... Tota una lliçó naturalista, de geografia, geografia humana, història industrial i art. Llegiu-lo. És tant interessant com entretingut. 

Ara, doncs, passegem per la Moixina i vegem-ne les cases, les fonts i les ermites.  

M'hi acompanyeu?

Adriana Llongarriu, maig de 2023


Aiguamolls de la Moixina. 2023

Ermita de La Salut de la Moixina.
Novembre de 2020

Madavall. 2020

Can Maia. 2023

Can Llambric. 2023

Font d'en Bufaganyes o de Can Llambric. 2023

Can Rabeig. 2020

Can Toni. 2020

Can Fumarola. 2020

Rec de Les Fonts. 2021

Madavall, Can Rabeig i Can Maia.
Aquest conjunt seria força el centre del que
eren els "prats de les indianes". Foto 2023

Font de la Moixina. 2021

Can Blanc (TR). 2022

Estanys d'en Broc. 2021

Ca La Xatona. 2020

Ca La Guidet. 2020    

Mas Engràcia. 2023

Ca La Xatona, Ca La Guidet i Mas Engràcia. 2020

La salut de la Moixina des del Mas Engràcia. 2020

Can Tià. 2022

Ca l'Expatriat. 2020

El Molí de les Fonts. 2020

Mas El Parer. 2020

Mas El Parer. 2023

Mas  La Plana. 2020

Lliri de Neu (Galanthus nivalis).
En aquests paratges, cada hivern
n'hi floreixen uns quants centenars


Comentaris