Pic Cerverís (2.208m) des del Coll de Meianell

Diumenge, 23 d’agost de 2020

El Pic Cerverís, de 2.208m, es troba a l’extrem Sud de la carena que baixa del Balandrau cap a migjorn, la Serra de la Canya, a la línia divisòria dels termes municipals de Tregurà i Pardines.

La nostra passejada consisteix a pujar-hi des del Coll de Meianell que es troba a 1.967m, a l’extrem de Llevant de la pista de muntanya que uneix Tregurà i Ribes de Fresser (camí de Fontlletera o de Ribesaltes als mapes de l’ICGC).

Deixem el cotxe uns metres abans d’arribar al revolt que hi ha al Coll de Meianell, en una raconada on hi caben uns quants vehicles. D’allà mateix en surt un camí ample que va pujant en direcció O-NO fins arribar a la carena. En aquest punt tombem a la nostra esquerra per acabar de pujar al cim que veiem a sobre nostre. Fem la baixada per l’altra banda, resseguint el filat.

Aquesta curta caminada és molt agraïda pel que fa a la vista: Serra Cavallera, Taga, Serra de Montgrony, Puigllançada, Tossa d’Alp, Pedraforca, Pic de Dòrria, Puigmal, els Torreneules, Balandrau, Tres Pics, Fontlletera... Pic de la Llosa, Roca Colom, Costabona... Alta Garrotxa, el Mont... Carenes, valls i muntanyes de les quals n’he esmentat algunes i ben segur que me n’he deixat moltes.

Així doncs, aquest cim és una bona miranda de la qual hem ben gaudit caminant menys d’1h i mitja (uns 50 min de pujada i uns 40 baixada).

Acabem d’arrodonir la jornada dinant a la zona de pic-nic del Refugi del Pla d’Eroles, que des de fa un parell o tres d’anys, també funciona com a restaurant. Aquest refugi es troba seguint la pista que baixa a Ribes, abans d’arribar a Ribesaltes, en un trencant a la nostra dreta.

Nota 1: la pista de Tregurà a Ribes de Fresser és recomanable fer-la en vehicle tot terreny, sobretot la banda de Ribes; ja que hi ha uns bons sots i força rocs.

Nota 2: avui no puc adjuntar-hi el track, ja que tinc el GPS de vacances actives amb altres membres del grup familiar.

Camí de pujada per un camí ample / pista.
Al fons, Pic del Moros, Costabona i Roca Colom.

Arribant al collet, fem un gir.

Arribant al cim. Al fons, el Puigmal.

Al cim. A la dreta, el Puigmal; a l'esquerra, la Serra de Montgrony, a l'alçada de Nevà.

Vista cap al Balandrau, Tres Pics i Fontlletera.

De baixada, resseguint la tanca.

A la terra fan xerrades
i al cel creixen nuvolades.