BONICA PASSEJADA FINS A L'ESTANY D’AUDA O LAC D’AUDE

Un migdia de juliol de 2019
L’Estany d’Auda, és un petit llac natural del Pirineu, situat al peu del Roc d’Auda (2.326 m) i del Mont Llaret (2.376 m), al terme comunal dels Angles, al Capcir, Catalunya Nord. Té una superfície de 3 hectàrees i es troba a 2.135 m d’altitud.
En aquest estany hi neix el riu Auda, que alimenta l’estany de Matamala (també als Angles) i, després de rebre uns quants afluents, segueix cap a Carcassona, Narbona i, finalment, desemboca al Mediterrani, al Grau de Vendres.
A l’Estany s’hi pot anar des del paratge de les Bulloses o des dels Angles. Nosaltres hem escollit aquesta segona opció, accedint amb el cotxe fins al Pla del Mir on hi ha l’aparcament de les pistes d’esquí i del parc animalier.
Al Pla del Mir comencem a caminar, deixant a la nostra esquerra la tanca del parc d’animals, per una pista que seguirem una bona estona. Passem pel Pla del Buc (1,5 km) on trobem bestiar que hi pastura tranquil·lament. Al refugi Bernardi (3,5 km), agafem la pista de la dreta. Uns 200 metres més endavant trobem una bifurcació: anem pel camí de l’esquerra; el de la dreta el farem de tornada. Ens enfilarem per la pujada del Roc Felip i, un cop a dalt, trobem un planell herbat (5,3 km) seguim cap a la nostra esquerra i aproximadament 1 km més endavant ja veiem l’estany. Seguim per la seva riba dreta fins al seu començament.
A la tornada, quan som al planell herbat, continuem de dret avall fins al trencant esmentat més amunt, on acabem la variant i continuem fins al Pla del Mir pel mateix camí que a l’anada.
És una passejada d’uns 13 km i poc desnivell (352 m), fàcil i apta per a persones poc avesades a caminar o en baixa forma física. Nosaltres hi hem estat aproximadament 3 hores (1h 40min a l’anada i 1h 20min a la tornada).
L’Estany d’Auda és un paratge molt tranquil i a l’estiu fa de bon estar-hi. A l’hivern s’hi pot accedir amb raquetes.
Aquesta passejada ofereix unes bones vistes que van variant segons el lloc on ens trobem: Pirineu Oriental (des del Puigmal fins al Pic de Serra Gallinera, passant pels pics d’Eina, Cambra d’Ase, Torre d’Eina, Bastiments, Infern, Puig Rodon i de Gallinàs...), del Carlit i dels Perics.
El camí està ben indicat amb senyalització vertical i marques de pintura (vermell i groc / groc).
Poso unes quantes fotografies que intenten reflectir aquest indret, la tranquil·litat que hi hem trobat i les vistes que hem tingut.
Repeteixo la recomanació que he fet en altres posts: a més  de respectar la flora i la fauna i no deixar cap deixalla, tingueu en compte que és un indret força assolellat, per tant, cal que us protegiu del sol.
Per descarregar-vos el track podeu clicar AQUÍ

Estany d'Auda

Al país veí la senyalització és indiscutible

El Carlit des del Pla del Buc

Cel i terra dins l'estany