Roca Colom (2.506 m), Roques Blanques (2.456 m), Puig de la Llosa (2.504 m) i Puig de Coma Ermada (2.496 m). Hivernal amb raquetes

11 de març de 2017
Sortim de l’estació d’esquí de Vall Ter 2000, seguint el Torrent de la Portella, cap a la Portella de Mentet. Anem en direcció E a travessar els Plans de Calm Magre o Campmagre, deixant a la nostra esquerra la coma que forma el Rec de Coma Ermada i deixant, a la dreta, el Pic de Coma Ermada, el Puig de la Llosa i Les Roques Blanques, per on farem la tornada.
Després de travessar aquesta extensió de prop de 4 km que són els Plans de Calm Magre, avui coberts per un bon gruix de neu, arribem a la Portella de Callau i, seguint el llom que tenim al davant, pugem en direcció E-SE, al cim del Roca Colom.
A la tornada, resseguim la carena que encercla el Circ de Concrós, que ens queda a sota nostra a la banda esquerra; passem per la Portella de Callau, pel cim de Les Roques Blanques i arribem al Puig de la Llosa. Baixem a la Collada de la Llosa i fem l’últim cim d’avui, el Puig de Coma Ermada, deixant a sota nostre, a l’esquerra, el Circ de Coma Ermada.
Seguim en direcció O-NO de baixada cap a travessar el Pla de Coma Ermada i arribem a la Portella de Morens per on anem baixant cap al Torrent de la Portella (de Mentet) i, desfent el camí que hem fet de pujada, ara amb una neu molt pastosa, arribem a Vallter 2000.
Ha estat un matí d’hivern amb un bon gruix de neu, però amb una temperatura pròpia de finals de primavera o potser d’estiu, per això, cap al migdia, la neu era molt tova i pastosa.
Hem fet una volta d’11,31 km i 623 m de desnivell.
Temps aproximat de marxa: 4 h 20 minuts.
Vallter 2000 – Portella de Mentet: ......................................................................................  35 minuts
Portella de Mentet – Roca Colom: ................................................................................   1 h 25 minuts
Roca Colom – Puig de la Llosa: .............................................................................................  45 minuts
Puig de la Llosa – Vallter 2000: ......................................................................................... 1h 30 minuts
Total temps de marxa efectiva: .................................................................................. 4 h 15 minuts