Puigsacalm (1.514 m), Puig dels Llops (1.486 m) i Puig de Miralles (1.435 m) des de Pla Traver

17 de setembre de 2016
Matinal d’un dissabte de setembre que ens permet fer tres cims. Primera sortida després de dos mesos de repòs excursionista forçat per una fissura al dit gros del peu.
Aproximació: Sortim de la tanca de la casa de Pla Traver. Hi arribem des de Sant Privat d’en Bas per la carretera que comunica amb Vidrà (GIP-5227). Després de Collfred, abans d’arribar a Ciuret, a mà esquerra hi ha una pista amb un indicador que diu Puigsacalm, Pla Traver i Sallent. La seguim fins a Pla Traver, on hi ha la casa de Platraver.
Itinerari: A tocar la tanca de la casa de Platraver, a mà dreta agafem el camí que travessa els plans de l’Obaga d’en Barraca i voreja el Puig Miralles fins al Coll de Manter. A partir d’aquí, seguint els filats, travessem els Rasos de Manter, trobem el camí que puja de Font Tornadissa i arribem al Ras de Civaderes, passem la portella, travessem  una frondosa fageda i acabem d’arribar al Puigsacalm.
Baixem del Puigsacalm pel camí que baixa en direcció N i anem al Puig dels Llops. Amb Santa Magdalena a tocar, la Vall del Gurn es fa més visible. Fem una estada curta abans que no ens hi atrapi la boira que puja.
Tornem cap al peu del Puigsacalm i tornem per on hem vingut fins al Coll de Manter. Aquí decidim anar al Puig de Miralles. Ho fem per un camí ben visible que tenim al davant i que ens porta molt a prop del cim. Hi acabem d’arribar fent unes ziga-zagues per un vessant herbós. A partir del cim, seria recomanable tornar baixar desfent el camí que hem fet els últims metres i tornar pel camí ben traçat seguir fins a Pla Traver. Nosaltres hem volgut baixar pel vessant oest i ens hem embolicat una mica abans no hem tornat a trobar el camí ample i definit per on, tornant a vorejar les pastures de Pla Traver, hem arribat al punt d’inici i final de la sortida d’avui.
Part del recorregut està descrita en altres ressenyes del sector: Puigs Tossell, Puigsacalm i Santa Magdalena i Puigsacalm i Puig dels Llops que expliquen amb més detall el recorregut i la vista que hi ha des dels cims, que avui ha estat minvada pels núvols i boires.
Volta de 10,63 km i 411 m de desnivell.
Pla Traver – Puigsacalm: .....................................................................................................................  1 h 05 minuts
Puigsacalm – Puig dels Llops – Rasos de Manter: ..................................................................................... 45 minuts
Rasos de Manter – Pla Traver: .............................................................................................................. 1h 15 minuts
Total temps de marxa efectiva: ....................................................................................................  3 h 05 minuts
Caminaires: Joan, Adriana i Sílvia

Camí al Puig de Miralles

Puig Cubell

Casa de Platraver

Pla Traver (9.05) – Rasos de Manter (9.42) – Rasos de Civaderes (9.58) – Puigsacalm (10.10 / 10.40) – Puig dels Llops (10.50 / 11.00) – Rasos de Manter (11.35) – Puig de Miralles (11.50) – Pla Traver (12.50)