Puig de Curull (1.302 m) i Pic de l’Àliga (1.342 m)

Matinal del dia 20 de setembre de 2015
Excursió que transcorre entre el Massís del Puigsacalm i la Serra de Curull, assolint dos dels diversos cims que formen aquesta serra.
Aproximació: Sortim del Coll de Bracons, situat a la carretera de Joanetes a la Vola (GIV-5273), a 1.132 m situat entre el Massís del Puigsacalm i la Serra de Llancers.
Itinerari: Des del mateix Coll de Bracons, ens enfilem pel marge rocallós (direcció N) on comença el camí que va al Puigsacalm. Seguim aquest camí que transcorre per una gran fageda i que no té pèrdua. Quan portem uns 25 minuts, arribem al Coll de Sant Bartomeu. En aquest punt, per anar a Font Tornadissa i al Puigsacalm, aniríem cap a la dreta (NE). Nosaltres anem cap a l’esquerra (SO), seguint el camí que també està ben fresat i que continua per dintre el bosc de faigs que cobreix aquest vessant sud de la Serra de Curull.
El camí no presenta grans desnivells, però va fent petits puges i baixes i passa per un seguit de colls i collets: Coll de Gallina, Collet de la Foradada, Coll de Joan, Collet de la Boulella i Coll de la Coma del Coll.
El Coll de la Coma del Coll és l’últim dels collets per on passem avui i es troba situat entre el Puig Curull i el Pic de l’Àliga. Primer anirem fins al Puig Curull, situat més a ponent i més a les envistes de Bellmunt. Fem l’anada i la tornada i quan tornem a ser al collet, fem el mateix amb el Pic de l’Àliga.
Tots dos cims són uns monticles rocallosos que sobresurten de la serralada. S’hi puja sense dificultat, però en algun pas cal ajudar-se de les mans. Tots dos són bones talaies del sector de Vidrà, la Serra de Milany i la de Santa Magdalena de Cambrils, el Pirineu oriental (del Puigmal al Costabona i el Canigó)... A migjorn, tot i que està un xic tapat, distingim algunes siluetes de les Guilleries, el Collsacabra i el Montseny. Cap a ponent està tapat, per això avui no veiem el Pedraforca i els seus voltants.
En resum: una passejada de 9,43 km i 450 m de desnivell.
Coll de Bracons – Puig Curull: .......................................................................  1 h 25 minuts
Puig Curull – Pic de l’Àliga: .................................................................................   20 minuts
Pic de l’Àliga – Coll de Bracons: .....................................................................  1h 15 minuts
Total temps de marxa efectiva: ............................................................................  3 hores

Serra de Curull des de Coll de Bracons

Bellmunt des del Puig Curull

Pic de l'Àliga des del Puig Curull

Al Puig Curull, a una setmana del 27-S

Coll de la Coma del Coll

Al Pic de l'Àliga

De tornada a Coll de Bracons

Itinerari en temps real i detallat:
Coll de Bracons (8.55) – Collada de Sant Bartomeu (9.20) – Coll de Gallina (9.30) – Coll de Joan (9.45) – Collet de la Boulella (10.00) – Coll de la Coma del Coll (10.08) – Puig Curull (10.20 / 10.50) – Coll de la Coma del Coll (11.00) – Pic de l’Àliga (11.10 / 11.25) – Coll de la Coma del Coll (11.35) – Coll de Joan (11.57) – Collet de la Foradada (12.08) –Coll de Gallina (12.10) – Collada de Sant Bartomeu (12.20) – Coll de Bracons (12.40)