Rocs Blancs (2.439 m). Hivernal amb raquetes

29 de març de 2015
Sortim de l’estació d’esquí de Vallter en direcció a la Portella de Mentet. De totes les vegades que hem anat amb raquetes aquesta temporada, avui és el dia que hi ha més neu. A Vallter mateix ja ens posem les raquetes. Anem cap a trobar el rec i pugem resseguint el torrent. Es nota el canvi d'hora perquè el sol ens començarà a tocar més tard. Bé, de fet, no ens acabarà de tocar, ja que el cel està un xic entrenyinat. El dubte és si farà vent o no.
Arribem a la Portella de Mentet que avui és tota coberta de neu. Comença a bufar el vent, però de moment és suportable. Emprenem camí cap als Plans del Camp Magre (o de Calm Magre), totalment blancs i sense aquell to marronós que a vegades s'endevina sota la capa de neu. Avui n'hi ha un bon gruix. Seguim el camí (GR 11.8) fins al collet que es dibuixa sota el cim de Roques Blanques, des d'on anem cap a l'esquerra per acabar d'arribar al petit promontori dels Rocs Blancs, situat a 2.439 m, des d'on se'ns obre la vista cap al Nord: Cerdanya, Vallespir i Conflent, on destaquen el Carlit i els cims del sector de les Bulloses, la Serra de Madres i l'imponent Canigó, entre molts altres.
Desfem camí apropant-nos al cim de Roques Blanques i travessem els Plans de Calm Magre, amb el vent de cara que fa un xic més costosa la tornada, fins a la Portella de Mentet. Baixem seguint el fons del torrent i acabem d'arribar a Vallter.
Pujada a la Portella de Mentet

Vista enrere: els Gra de Fajol.
El cel d'avui promet

Portella de Mentet

Al cel comença l'espectacle

Núvols sobre els Gra de Fajol

Arribant als Rocs Blancs. Al Canigó hi toca el sol

Al Cim dels Rocs Blancs

Rocs Blancs

Els núvols continuen amb l'espectacle

On es fonen el cel i la terra

El Roca Colom i el Circ de Concròs

Vallter – Portella de Mantet:.................................................................................... 35 minuts
Portella de Mantet – Cim de Roques Blanques:......................................................... 55 minuts
Cim de Roques Blanques - Portella de Mantet:.......................................................... 60 minuts
Portella de Mantet - Vallter: ..................................................................................... 20 minuts
Total temps de marxa efectiva: .....................................................................  2h 50 minuts