Portella de Mantet (Hivernal amb raquetes II)

Sortida del dia 2 de febrer de 2014

Una altra vegada sortim l'endemà d'una bona nevada al sector d'Ull de Ter, per fer una excursioneta amb raquetes de neu.

Deixem el cotxe a un dels aparcaments de les pistes de Vallter. Anem a buscar el camí de la Portella de Mantet que surt del darrere els edificis de les pistes.

Comencem a caminar amb la intenció de fer una passejada i amb ganes d'arribar a la portella de Mantet si el vent ens ho permet.

Fem la pujada seguint el curs del rec al damunt del qual hi ha un bon gruix de neu. La neu acumulada el dia abans fa que l'ascensió sigui còmoda i agradable.

Per segona setmana consecutiva, gaudim del paisatge hivernal. El circ de Morens presenta una bellesa excepcional. Avui, però, les condicions hivernals són una mica més dures, ja que fa força vent i a la carena, que ha estat molt ventada, en comptes de neu hi ha glaç.

Pugem fins a la Portella de Mantet, ens arribem pràcticament a la portella de Morens i, amb una actitud prudent i assenyada, decidim recular.

La retirada em recorda una annècdota ocorreguda l'any 1980, quan érem molt joves i arribant al cim de l'Aneto vam decidir travessar el Pas de Mahoma en unes condicions poc favorables, mentre tots els nostres acompanyants i altres persones més grans decidien no passar. Un senyor aragonès va dir en veu alta "vale más una buena retirada que una hostia bién pegada". Amb els anys he pensat si aquell dia la força de la joventut va fer que pequéssim de massa atrevits o fins i tot d'un xic imprudents.

La passejada a la Portella de Mantet ha estat prudent i totalment recomanable!

Penjo unes quantes fotografies. He de dir que m'ha costat fer una tria. Espero no haver-me excedit.

Pujada pel fons de la vall

No som els primers de pujar. I no serem els últims

Torb prop de la Portella de Mantet

Portella de Mantet. El vent ha deixat poca neu i ben glaçada

Si el vent afluixa, la vista del circ de Morens és espectacular

Carenejant, el torb ens acompanya

Camí a la Portella de Morens

A la baixada, els Gra de Fajol són el teló de fons

Quan el vent amaina l'estada és plaent